קבוצות להקניית מיומנויות חברתיות

קבוצות להקניית מיומנויות חברתיות ואינטליגנציה רגשית

כל מה שהורה רוצה הוא שהילד שלו יהיה מאושר.

במקרים רבים, הדרך לאושר עוברת דרך מערכות יחסים ואינטראקציות בין אישיות שונות, בבית ומחוצה לו.
לכן בנינו תכנית שמטרתה הקניית מיומנויות חברתיות ופיתוח אינטליגנציה רגשית בקרב ילדים.

התכנית ייחודית במינה בזכות הדגש על יצירה והרחבה של ארגז הכלים האישי-חברתי של כל ילד בדרך מהנה וחוויתית. בניית התכנית נעשתה מתוך היכרות עמוקה עם האתגרים אותם הילדים חווים – קושי ביזימה וניהול של אינטראקציות חברתיות, התמודדות עם כעס ותסכול, ביישנות, היענות לדרישה, אמפתיה כלפי האחר ועוד.

מבנה המפגשים יותאם לצורכי הקבוצה, בהתבסס על תהליך הערכה שיתבצע במפגשי ההיכרות שלנו איתכם ועם ילדכם. מעבר לזאת, עבור כל ילד תיבנה תכנית אישית שתעזור להתייחס לצרכיו האישיים בצורה פרטנית ומקיפה ובכך לשפר את תהליך העבודה המשותפת שלנו.

חשיבותן של מיומנויות חברתיות

איך זה עוזר לנו?

קיימת הסכמה כללית לגבי חשיבותן של מיומנויות חברתיות, כמעט בכל תחום בחיינו. התחום הרגשי, הבין אישי, התעסוקתי והזוגי. אין ספור מחקרים מראים כי מיומנויות חברתיות מנבאות הצלחה בלימודים, בקשרים בין אישיים ובהרגשת סיפוק ושביעות רצון מהחיים. כמו כן, מחקרים אלו מראים כי רצוי לפתח מיומנויות אלו כבר מגיל צעיר.

מיומנויות חברתיות הן אותם הכישורים והיכולות המאפשרים התנהגות חברתית הולמת.

הם אלו שתורמים לקשרים בין אישיים קרובים ותקשורת מיטיבה עם אנשים אחרים.

למעשה מדובר בכל אותן היכולות המאפשרות לנו לתקשר עם אחרים, להבין את צרכיהם ורגשותיהם, לשתף פעולה, לשאול שאלות, להקשיב לתשובות, לגלות אמפתיה וסבלנות, לקבל את האחר ודעותיו גם אם הן שונות מדעתי.

התנהגות חברתית תואמת מתבטאת ביכולתו של האדם למלא אחר ציפיות החברה, לבנות קשרים חברתיים עם בני גילו, להסתגל לדרישות המציאות, היכולת להרגיש אהוב ובעל משמעות ונוסף לכך, לקבל החלטות בהקשרים רגשיים, אישיים חברתיים וערכיים.

 

מה כוללת התכנית?

התכנית שלנו לפיתוח מיומנויות חברתיות אורכת 15 מפגשים, בהנחייתם של עמית גל ועמית ימיני.

אחת לשבוע במשך שעה עד שעה ורבע (בהתאם לגיל הקבוצה), אנו ניפגש למפגש הקבוצתי שלנו שיכלול עד 10 משתתפים.

כל מפגש מתחיל בסבב "מה נשמע?" קצר על מנת ליצור מרחב אינטימי משותף. רגע לפני שנעבור לאתגרים ולמשחקים, נעצור לכמה דקות את מערבולת המחשבות ונוריד מעט את הדופק באמצעות סשן של מיינדפולנס. 

לאחר מכן נכיר סיפור חברתי שיחבר אותנו לערך בו נעסוק באותו המפגש (ביטחון עצמי, תקשורת בין אישית, התמודדות עם תסכול, הקשבה ואחרים).

באמצעות המרחב הבטוח שלנו, נתנסה במגוון מיומנויות חברתיות, נחדד אותן ונרחיב את ארגז הכלים של כל אחד ואחת. מתוך אמונה בלמידה חווייתית, נשחק משחקים, נאתגר את עצמנו במשימות חברתיות ונלמד לעבוד יחד בקבוצה. 

לבסוף, נקיים שיח קצר שבו נבין יחד מה חווינו, איזו למידה נעשתה ועל אילו אתגרים הצלחנו להתגבר בדרך. 

אנו מאמינים ביצירת שפה אחידה, ולכן חשוב לנו לשמור אתכם, ההורים, על קשר רציף ולעדכן על הנעשה במסע שלנו. בנוסף, אנו מזמינים אתכם לפגישת מעקב חודשית שמטרתה יצירת תהליך עבודה משותף לפיתוח מיומנויות חברתיות גם מעבר לקבוצה החברתית שבה הילד משתתף.

אז אחרי שהכרתם מה אנחנו עושים,
זה הזמן לדעת

מי אנחנו?

עמית גל - מנתח התנהגות

אהלן חברים, שמי עמית גל, מנתח התנהגות במקצועי הרשמי, יזם חינוכי ועסקי, ואדם סקרן המאמין ביכולת של כל אחד ואחת להפוך לגרסה הטובה ביותר של עצמו בכל רגע שיבחר.

הידע המקצועי שלי משלב מגוון עולמות; מהרצאות וסדנאות חווייתיות, דרך הנחיית קבוצות להקניית מיומנויות חברתיות ועד לאימון אישי.

בשנים האחרונות אני עובד כמנתח התנהגות בבית-ספר, תחת תכנית שבניתי ליצירת אקלים מיטבי באמצעות הדרכות הורים וצוותי הוראה, תכניות העצמה רוחביות ונקודתיות, מערכי שיעור בנושאים שונים ועוד.

הצטרפו אלינו כדי להעניק לילדכם את ארגז הכלים המיטבי עבורו, דרך למידה חווייתית וחשיבה יצירתית.

עמית ימיני - פסיכותרפיסטית

בעלת תואר שני בטיפול באמצעות אמנות באוניברסיטת חיפה, מטפלת בילדים באופן פרטני וקבוצתי. מתמחה בקשיים חברתיים, לימודיים ורגשיים.

עמית מטפלת בשיטת ״דרך״ בחמש השנים האחרונות, שיטת טיפול המעודדת מודעות, עצמאות ומעניקה כלים פרקטיים לעבודה פנימית.

לאחר שנים של עבודה עם ילדים מכל סוגי האוכלוסייה והנחיית סדנאות לטיפול רגשי, משלבת עמית את הידע והכלים שצברה לתוך הקבוצות שלנו, בסבלנות ואהבה גדולה.

ובמשפט,

אנו מאמינים בלמידה חווייתית מבוססת ערכים וביצירת ארגז כלים מיטבי עבור כל ילד וילדה